REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO DORFON
Definicje
Dostawa – oznacza czynność polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę za pośrednikiem Dostawcy, Towaru określonego w Zamówieniu.
Dostawca – oznacza podmiot współpracujący z Sprzedawcą w zakresie dokonywania Dostaw zamówionych Towarów
Dzień roboczy – oznacza dzień, który nie jest sobotą, niedzielą, świętem i dniem wolnym od pracy
Hasło – oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie internetowym, wykorzystywanych do zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym
Klient/Kupujący – oznacza podmiot gospodarczy, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym może być zawarta Umowa sprzedaży
Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą z Przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
Konto Klienta – oznacza indywidualny panel tworzony przez Sprzedawcę na rzecz Klienta po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy nieodpłatnego świadczenia usługi prowadzenia Konta Klienta
Login - oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie internetowym, wykorzystywanych wraz z Hasłem do zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym
Potwierdzenie zamówienia – oznacza pisemną akceptację złożonego zamówienia wysłaną drogą elektroniczną przez Sprzedającego na podany przez Klienta podczas rejestracji adres e-mail
Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
Regulamin – oznacza niniejszy regulamin
Rejestracja – oznacza czynność dokonaną w sposób określony niniejszym regulaminem celem korzystania przez Klienta z możliwości zakupu towarów
Sprzedawca – oznacza Pana Andrzeja Małczaka prowadzącego działalność gospodarcza pod nazwą DORFON Andrzej Małczak z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Św. Wincentego 19, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 898-109-16-66, REGON 021335069 będącego właścicielem sklepu Internetowego
Strona Internetowa Sklepu – oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy
Towar – oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu
Trwały nośnik - materiał lub urządzenie (każdy nośnik informacji) umożliwiające przechowywanie - przez czas niezbędny, wynikający z charakteru informacji oraz celu ich sporządzenia lub przekazania - zawartych na nim informacji w sposób uniemożliwiający ich zmianę lub pozwalający na odtworzenie informacji w wersji i formie, w jakiej zostały sporządzone lub przekazane
Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, pomiędzy Klientem lub Konsumentem a Sprzedawcą
Zamówienie – oznacza listę towarów złożoną przez Klienta lub Konsumenta za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu
Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy, działający pod adresem www.dorfon.pl, prowadzony jest przez firmę DORFON Andrzej Małczak wpisaną do Ewidencji Działalności Gospodarczej w Urzędzie Miasta Wrocław pod numerami: NIP 8982063583, Regon 523101704, z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Kluczborskiej 10/11.
- Wszystkie zamówienia przyjmowane przez sklep internetowy Dorfon są realizowane na podstawie niniejszego regulaminu oraz obowiązujących przepisów prawa.
- Kupujący zobowiązany jest przed złożeniem zamówienia zapoznać się z treścią przedmiotowego Regulaminu.
- Złożenie przez Kupującego zamówienia oznacza zapoznanie się z treścią przedmiotowego Regulaminu i akceptację jego treści.
- Sprzedający jest uprawniony do odstąpienia od realizacji zamówienia w przypadku naruszenia zasad przedmiotowego Regulaminu.
Rejestracja
- W celu założenia Konta Klienta, Kupujący zobowiązany jest do dokonania nieodpłatnej rejestracji.
- Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym.
- W celu rejestracji Kupujący powinien wypełnić formularz rejestracyjny znajdujący się na Stronie Internetowej Sklepu i przesłać wypełniony formularz drogą elektroniczną na adres Sprzedawcy.
- Podczas Rejestracji Kupujący ustala indywidualne Hasło dostępowe do Konta.
- W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Kupujący ma możliwość zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
- Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Kupujący otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na podany w formularzu adres poczty elektronicznej potwierdzenie rejestracji.
- W momencie dokonania rejestracji zostaje zawarta umowa pomiędzy Sprzedającym a Kupującym o świadczenie drogą elektroniczną usługi polegającej na prowadzeniu Konta.
- Kupujący po dokonaniu rejestracji i jej potwierdzeniu uzyskuje możliwość dostępu do swojego Konta oraz dokonywania zmian danych za wyjątkiem Loginu.
Zamówienia
- Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu dorfon.pl nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Kupujących do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
- Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Kupującego oferty zawarcia Umowy sprzedaży towarów będących przedmiotem zamówienia.
- Kupujący może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu lub poczty elektronicznej przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Kupujący może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem telefonu w godzinach i dniach wskazanych na Stronie Internetowej Sklepu.
- Przyjęte zamówienie zostaje automatycznie potwierdzone za pomocą zwrotnego e-maila wysłanego na adres poczty elektronicznej podany w złożonym zamówieniu.
- Warunkiem realizacji złożonego zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia, w szczególności podanie numeru telefonu oraz adresu e-mail umożliwiających potwierdzenie zamówienia oraz wyrażenie zgody na posłużenie się wskazanym numerem telefonu i adresem poczty elektronicznej. Skutkiem niedopełnienia przez Kupującego powyższych obowiązków jest brak możliwości realizacji zamówienia przez Sprzedającego.
- Czas realizacji zamówienia wynosi od 1 do 14 dni roboczych liczonych od dnia potwierdzenia zamówienia.
- Czas realizacji zamówienia specjalnego wynosi do 90 dni roboczych. Zamówienia specjalne to Towary wykonywane na indywidualne zamówienie Kupującego, w szczególności: spersonalizowane skrzynki pocztowe z wyciętym napisem, lakierowane na wybrany kolor z palety RAL.
- Z uwagi na niedostępność zamówionego towaru u Sprzedającego czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu. Sprzedający w terminie 3 dni od złożenia zamówienia poinformuje Kupującego (telefonicznie lub pocztą elektroniczną) o najbliższym możliwym terminie realizacji zamówienia. W tym przypadku zamówienie na pisemny wniosek Kupującego (wysłany za pomocą poczty elektronicznej) może zostać anulowane. Kupujący i Sprzedający mogą również za pomocą wiadomości przesyłanych pocztą elektroniczną uzgodnić, że w związku z zaistniałą sytuacją przedmiotem zamówienia zamiast towaru chwilowo niedostępnego będzie inny towar zastępczy.
Ceny
- Wszystkie ceny towarów podane na Stronie Internetowej Sklepu są cenami w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
- Do kwoty zamówienia doliczany jest koszt przesyłki o czym Kupujący informowany jest w trakcie składania zamówienia na stronach Sklepu Internetowego.
- Oferty, promocje i ceny sklepu internetowego dorfon.pl mogą odbiegać od ofert i cen w sklepie stacjonarnym Dorfon.
- Promocje sklepu internetowego dorfon.pl nie stanowią podstawy do negocjacji cen w sklepie stacjonarnym Dorfon, a także odwrotnie.
- Rabaty i promocję nie łączą się.
- Kupony i kody rabatowe przyznawane na Stronie Internetowej Sklepu dorfon.pl nie obowiązują w sklepie stacjonarnym Dorfon.
Płatności
- Kupujący ma do wyboru następujące metody płatności za zamówiony Towar:
- Przelewem - na rachunek bankowy Sprzedawcy ( realizacja zamówienia rozpocznie się po zaksięgowaniu środków na rachunku Sprzedawcy)
- Przelewem online - forma płatności elektronicznej obsługiwana przez PayPal. Jeśli nie posiadasz konta w złotówkach, możesz skorzystać z opcji płatności za pośrednictwem systemu płatności elektronicznej Warunkiem jest posiadanie konta w systemie PayPal - więcej na stronie https://www.paypal.com
- Gotówką za pobraniem - zapłata gotówką kurierowi przy odbiorze przesyłki
- Gotówką przy odbiorze osobistym - w sklepie stacjonarnym Dorfon
Sprzedający w uzasadnionych przypadkach może uzależnić realizację zamówienia od dokonania przedpłaty na rachunek bankowy. Przedpłata w szczególności dotyczy zamówień specjalnych takich jak: spersonalizowane skrzynki pocztowe z wyciętym napisem, lakierowane na wybrany kolor z palety RAL, towary sprowadzane na indywidualne zamówienie. Kupujący zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. Gdy termin realizacji zamówienia wynosi więcej niż 7 dni, istnieje możliwość dokonania płatności w ustalonym wspólnie terminie. Nie dotyczy to zamówień specjalnych ( patrz Płatności punkt 3) gdzie w celu rozpoczęcia realizacji zamówienia, wymagana jest pełna przedpłata na rachunek bankowy Sprzedającego w terminie 7 dni kalendarzowych. W przypadku niewywiązania się przez Kupującego z terminu płatności Sprzedawca na prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
Dostawa
- Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Unii Europejskiej.
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar będący przedmiotem Umowy sprzedaży bez wad.
- Zamówione towary są dostarczane za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD Polska Sp. z o.o.
- Termin realizacji Dostawy za pośrednictwem firmy kurierskiej, widoczny jest na Stronie Internetowej Sklepu i liczony jest w dniach roboczych od momentu nadania przesyłki przez Sprzedającego.
- Dostawa Towaru do Klienta jest odpłatna, chyba że umowa sprzedaży stanowi inaczej.
- Koszty Dostawy Towaru widoczne są na Stronie Internetowej Sklepu w zakładce 'Koszty dostawy' oraz w chwili w trakcie składania zamówienia na stronie Sklepu Internetowego.
- Przy zamówieniu na kwotę wyższą lub równą 500zł brutto koszt dostawy pokrywa Sprzedający.
- Zamówione Towary dostarczane są na adres podany przez Kupującego w formularzu zamówienia.
- Sprzedawca potwierdza drogą elektroniczną nadanie przesyłki.
- Kupujący powinien zbadać doręczoną przesyłkę w obecności pracownika Dostawcy. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Kupujący ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego protokołu.
- Do każdej przesyłki dołączony jest paragon fiskalny. W przypadku Kupujących prowadzących działalność gospodarczą, po przekazaniu Sprzedającemu numeru NIP Sprzedający zamiast paragonu fiskalnego dołączy fakturę VAT.
Rękojmia
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
- W razie wykrycia wady towaru Kupujący może skorzystać z uprawnień związanych z rękojmią za wady, wynikających z przepisów Kodeksu Cywilnego.
- Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi zobowiązany jest dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. W przypadku Kupującego będącego Konsumentem koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
- Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
Reklamacje
- Reklamacje należy kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy przy użyciu formularza reklamacyjnego:
FORMULARZ REKLAMACYJNY DO WYDRUKU I WYPEŁNIENIA
FORMULARZ REKLAMACYJNY DO WYPEŁNIENIA NA KOMPUTERZE I DO WYDRUKU
- Kupujący w formularzu reklamacyjnym powinien zawrzeć opis zaistniałego problemu.
- Wypełniony formularz reklamacyjny należy odesłać wraz z reklamowanym towarem oraz dowodem zakupu (paragon lub faktura) na adres firmy (Kluczborska 10/11, 50-325 Wrocław)
- Sprzedający rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego a o podjętych czynnościach zobowiązuje się poinformować Kupującego.
Odstąpienie od umowy
FORMULARZE ODSTĄPIENIA OD UMOWY DO POBRANIA:
- Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
- pisemnie na adres Kluczborska 10/11, 50-325 Wrocław
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres dorfon@dorfon.pl
- Zwrot przedmiotu zamówienia powinien nastąpić niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 (czternaście) dni
- Konsument w związku z odstąpieniem od umowy zobowiązany jest do zwrócenia Sprzedającemu przedmiotu zamówienia w stanie niezmienionym.
- Koszt przesyłki ze zwracanym przedmiotem zamówienia ponosi Konsument.
- Kupującemu nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, w której przedmiotem świadczenia są Towary wykonywane na indywidualne zamówienie Kupującego, w szczególności: spersonalizowane skrzynki pocztowe z wyciętym napisem, lakierowane na wybrany kolor z palety RAL.
- Sprzedający dokona zwrotu płatności w tym kosztów dostawy (wysyłka rzeczy od sprzedawcy do kupującego – do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w sklepie internetowym dorfon.pl) nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
- W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do polubownego rozwiązania sprawy. Obowiązującym prawem jest prawo polskie.
- Kupujący będący konsumentem, po wyczerpaniu trybu reklamacji, może skorzystać z możliwości rozpatrzenia sporu ze Sklepem przed stałym polubownym sądem konsumenckim działającym przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej lub mediacji realizowanej przez Inspekcję Handlową.
Postanowienia końcowe
- Składając zamówienie Kupujący akceptuje powyższy Regulamin oraz politykę prywatności obowiązującą w Sklepie.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu. Zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę przed wejściem w życie zmian regulaminu będą realizowane na podstawie Regulaminu obowiązującego przed zmianą. W przypadku braku akceptacji regulaminu Klient zobowiązany jest powiadomić o tym fakcie Sprzedającego co będzie skutkować rozwiązaniem umowy.